fredag 7 juni 2013

Laddar cykelbenen på vackra Östgötaslätten

Semester och en underbart solig sommardag. I dag har jag varit i Motala. Hämtat nummerlapp och laddat mentalt. I kväll bor vi på ett vackert säteri mitt på Östgötaslätten.


Det var fullbokat på alla hotell i både Motala och Linköping så vi hamnade här.

Det är slitsamt det här med sport. Sol, underbart vackra sommarängar nerlusade av hundkex och smörblommor. Så här års visar Sverige upp sin vackraste sida. Vi bor på Idingstad Säteri ikväll. Drygt en timmer bilfärd från Motala. Det är ett par spanmålsbönder som är växlat verksamhet till hotell- och konferensbranschen.

Efter eftermiddagen i Motala känns hela Tjejvätternäventyret hur roligt som helst. Jag ska njuta och har ingen aning om hur lång tid det kommer ta. Fixar jag det på fyra timmar så är jag hur nöjd som helst.

Men oavsett så är jag hur glad om helst över att få vara med om allt det här. Och vi har det jättemysigt, jag Roger och våra barn Olivia och Tim. En mysig minisemester.

Otroligt härligt kväll. Coachen och cykelmeken är med.

Härlig kvällspromenad med barnen. Genom kohagen.

Cykeln framme i Motala.
Även om man har världens bästa cykelmek med sig så ...
... är det väl bra att ha bytt slang en gång själv. (Fast det är liksom inte min grej.)



4 kommentarer:

  1. Hejaheja och lycka till imorgon!
    Ha det så skoj på vägarna:)

    SvaraRadera
  2. Heja heja heja heja! :) cykla och njut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja oj som jag har njutit! Nu på väg hem i bilen. :-)

      Radera
  3. Ser helt ljuvligt åt! Skönt med lite ledighet.
    Och lycka till! :-)

    SvaraRadera